Ograniczenie maksymalnego czasu jednej relacji do 2 minut

Ponieważ zauważamy coraz silniejszą tendencję do zawłaszczania FM-LINK przez pewną, wąską grupę użytkowników, za nic sobie mającą nasze zalecenia dotyczące czasu pojedynczych relacji oraz nie nadużywania naszej sieci, zdecydowaliśmy się na ograniczenie maksymalnego czasu pojedynczej relacji z trzech, do dwóch minut.

Przypominamy, że FM-LINK nie jest substytutem pasma 3,5 MHz. To tylko jeden, wyjątkowy kanał – łatwodostępnej, ogólnokrajowej  łączności. Nie można zajmować go w nieskończoność twierdząc, że jak się słuchającym nie podoba, to mogą przejść na inny kanał. Nie mogą, bo nie ma drugiego takiego kanału. FM-LINK jest tylko jeden i ma służyć wszystkim, a nie kilku fanom regularnego „żucia szmaty”. Jak ktoś to zrobi, raz, czy dwa, może tragedii nie będzie. Ale regularne, ciągnące się w nieskończoność, telefoniczne pogaduchy nie będą przez nas tolerowane. A już na pewno nie w wykonaniu kolegów którzy nie partycypując w żadnym stopniu w budowie i utrzymaniu tej sieci, jednocześnie roszczą sobie prawo do korzystania z niej bez żadnych ograniczeń. Jako twórcy FM-LINK chcemy, aby takie ograniczenia istniały. Po to, aby pogodzić interesy możliwie największej grupy użytkowników FM-LINK.

Jako operatorzy tego sytemu – w stopniu w jakim uważamy za rozsądny, próbujemy używać dostępnych nam, prostych narzędzi do utrzymania porządku w sieci. Po to, aby nie dochodziło wypierania pozostałych użytkowników przez wąską grupę zakłócaczy oraz fanów niekończącego się mówienia o wszystkim i o niczym. Po prostu chcielibyśmy, aby FM-LINK był łatwo dostępny dla większości zainteresowanych nim, licencjonowanych radioamatorów.

2 myśli w temacie “Ograniczenie maksymalnego czasu jednej relacji do 2 minut”

  1. Fajny jest ten panel ze statusem przemienników.
    Przydałoby się jeszcze wyświetlanie statusu (np. „blokada”) dla oznaczenia, że został chwilowo zablokowany w wyniku nadaktywności jakiegoś „pikacza przemiennikowego” czy innego trolla. Dzięki temu możnaby sprawdzić dlaczego akurat nie udaje się na niego wejść i nie ponawiać nieskutecznych i niepotrzebnych prób, tylko wydłużających czas zablokowania.
    (Ale może to już jest, tylko jeszcze nie udało mi się tego zaobserwować.)

    1. Wdrażając panel statusów zastanawialiśmy się czy informacja o zablokowaniu odbiornika powinna być widoczna. Doszliśmy do wniosku, że to za bardzo ułatwi życie zakłócaczom. Bo tylko obserwując panel na stronie będą mogli od razu wrócić do zakłócania, gdy tylko odblokujemy przemiennik. W obecnej sytuacji po zablokowaniu odbiornika, zakłócacz chcąc dalej robić nam na złość, musi sam co jakiś czas sprawdzać czy już odblokowaliśmy, czy jeszcze nie. A to już jakieś kolejne drobne utrudnienie. Zdajemy sobie sprawę, że jest to również uciążliwe dla normalnych użytkowników, ale to dodatkowy czynnik zniechęcający do złośliwej działalności. A zniechęcania jest najprostszą i najskuteczniejszą metodą walki z celowymi zakłóceniami, jaką udaje nam się z powodzeniem stosować. Dla tego na razie pozostaniemy przy obecnym rozwiązaniu. Ale dziękujemy za Twoje zainteresowanie tematem i cenną uwagę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *